Een rondje Boracay - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu Een rondje Boracay - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

Een rondje Boracay

Door: Eevje

Blijf op de hoogte en volg Eevje

22 Februari 2012 | Filipijnen, Manilla

Natuurlijk ben ik in het vorige verslag nog van alles vergeten!
Het busje waarmee we van de boot naar ons hotel werden gebracht had onze koffers op het dak. De chauffeur haalde de koffers eraf en gaf ze aan om aangepakt te worden. Hij keek heel verbaasd toen hij niet zo ver hoefde te bukken. Ruben stond er namelijk al om de koffer aan te pakken. Toen de man dat door had, begon hij te lachen en mompelde hij 'tall man'! De man van het hotel vroeg ook al hoe lang Ruben is.

De luxe lunchplek van gister heet Christina's.

Gisteravond gingen we avondeten bij Mesa. Dat is Filipijns voor tafel. We hebben er typisch filipijnse gerechten gegeten. Chris had hito, Ruben had gemarineerde eend. Evelien wilde eigenlijk apahap gestoomd in sojasaus (zeebaars), maar de kleinste die ze hadden was 900g. Die vond ze wel een beetje te groot. Dan maar op dezelfde manier bereidde tilapia. Kreeg ze zomaar twee hele vissen op haar bord!

Na het eten sloeg de jetlag weer toe en wilden we naar bed. De volgende morgen is het sowieso het plan om vroeg op te staan.

Om acht uur zaten we aan het ontbijt. Rond vertrekt onze boot vanaf het strand! In een typische boot varen we wen rondje om het eiland. Ze hebben hier lange. Smalle boten met aan beide zijkanten bamboe stokken die ervoor zorgen dat de boten niet kapseizen.
Wij zitten aan het westelijke strand van het eiland. We zijn om de zuidkust gevaren, waar we ook zijn aangekomen vanaf het vliegtuig.
Ergens aan de oostkust werd de voor stilgelegd en gingen we snorkelen. Ruben heeft zeker drie kwartier zijn uitgekeken onder water.
Na het snorkelen hebben we verder rond het eiland gevaren. We hebben dus op een ochtendje rond het hele eiland gevaren. Het eiland in 9km lang en 1km breed.
In het noorden van de westkust zijn we even aan wal gegaan om een cola te drinken. Dat hebben we in een authentieke strohut gedaan. Naar de wc kon daar ook. Ze hadden een mooie wc-pot. En een emmer waarmee je kan doorspoelen. De wc-pot stond gewoon op het zand!

Na de boottocht weer terug naar het hotel. We hebben even gedoucht, gelunched en een siësta gehouden.

Gister in D-mall hadden we een supermarktje gespot. Die wilden we nog van binnen bekijken.
Na deze wandeling even bijkomen met een drankje bij Epic. Een heel hippe bar. Ruben bestelde een biertje en kreeg er zomaar twee! Tsja, happy hour.
Chris en Eev hebben nog een dubbele, happy hour mojito gedeeld. Daarna hebben we wat souvenirs geshopt.

Voor er avondeten zijn we met z'n drieën naar Christina's gegaan. Gister hadden we de dinerkaart gezien en die zag er erg lekker uit. De wijnkaart ook. We hebben er in ieder geval heerlijk gegeten en gedronken (de fles is leeg).
Nu zitten we in de hitte op het balkon met een schreeuwende gekko. Evelien bestrijdt haar verbrande voorhoofd en muggenbeten. Chrisje is aan het facebooken. Ruben is meer bier halen (en sprite voor de dames).

• 22 Februari 2012 - 20:42

Ria:

Jeetje wat een belevenissen allemaal. Hebben jullie daar een ander toetsenbord? Af en toe mis ik een woord of staat er iets anders, geeft niks hoor. De teksten moeten toch een verre weg afleggen. En Evelien, nu al verbrand? Wat zal je straks verkleurd zijn... Eet smakelijk van alles. xx

• 23 Februari 2012 - 03:10

Eevje En Chrisje:

De verslagen zijn allemaal geschreven op een iPhone. Daar wil er nog wel eens een typefoutje insluipen.
    We maken inderdaad een hele hoop mee. En lang leve de zonnebrand en aftersun!

• 23 Februari 2012 - 11:07

Deborah:

Wow, zulke typen op een iphone - respect. Klinkt allemaal erg herkenbaar en heeeel lekker/leuk/mooi.

Knuffel een paar gekko's voor me & geniet!
    Ik heb in de tussentijd de huishoudbeurs afgestruind voor handige spulletjes voor in huis ;-)

X