Etappe 0 en etappe 1 - Reisverslag uit Drymen, Verenigd Koninkrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu Etappe 0 en etappe 1 - Reisverslag uit Drymen, Verenigd Koninkrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

Etappe 0 en etappe 1

Blijf op de hoogte en volg Eevje

22 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Drymen

Op zaterdagochtend rond een uur of acht zijn we vertrokken uit Amstelveen. Met de bus naar Schiphol en daar de koffers afgeven bij de balie van EasyJet.
Na een kopje koffie mochten we het vliegtuig in en we hadden een rustige vlucht. We hebben lekker kunnen slapen. Eevje had nog wel wat pijn in de oren van achtergebleven verkoudheidsrestjes, maar dat overleven we wel.
In Edinburgh stapten we weer in de bus. Die bracht ons naar het station, want we mochten anderhalf uur met de trein naar Milngavie (spreek uit: Mul-guy (vraag ons niet waarom, wij hebben het niet bedacht)). In dit dorp is het startpunt van de West Highland Way.

In het hotel waar we de eerste avond slapen is een ingewikkelde douchethermostaatknop. Als je de douche aandraait, komt er eerst (heel) koud water uit! Pas als je die knop verder draait, wordt het water warm. Er zijn dus geen twee knoppen, zoals in Nederland: een voor temperatuur en een voor hoeveel water. Eevje weet nu hoe koud het water in Schotland is: heeeeeel koud!

Het weer aan de andere kant, dat is warmer dan we van Schotland gewend zijn. We waren vanmorgen even in de war, zijn we naar Frankrijk gevlogen, in plaats van naar de UK?!? De start van de West Highland Way mochten wij beleven in het zonnetje en met twintig graden.
Om negen uur, op zondagmorgen hebben we een selfie gemaakt bij het startpunt van de wandeling (zie Facebook). Na tien minuten lopen door het stadspark, zagen we hertje voor onze neus wegrennen! De eerste elf kilometer liepen voorspoedig. Bij the Beech Tree Inn (vlakbij Glenngoyne Distillery) hebben we een broodje gegeten. Dat was halverwege de route van vandaag.
De laatste twee mile (3km) begonnen wat zwaarder te worden. We kregen meer heuvels voor onze kiezen en het was nog steeds erg warm. Af en toe waaide er een briesje en dat vonden wij heel prettig.

In ons hotel in Drymen is een Spa, jeej! Strakjes gaan wij ervaren hoe lekker de jacuzzi zit, we gaan de melkzuren uit onze spieren zwemmen en uitpuffen in het stoombad. Dan zijn we morgen vast uitgerust voor de volgende 22 kilometer!

Omdat Nederland beter voetbalt dan we hadden verwacht, hebben Chrisje en Eevje een paar oranje AH-hamsters aan hun tassen gehangen. Tijdens het wandelen kan iedereen dus zien waar we vandaan komen! Op Facebook zijn ze ook razend populair, hebben we ontdekt ;)

• 22 Juni 2014 - 18:20

Lida:

Heerlijk meiden dat het lekker weer is daar, dat loopt een stuk lekkerder. Rust lekker uit voor morgen. Groet

• 22 Juni 2014 - 23:32

Ria:

En... Was de jacuzzi lekker ontspannend?
    Morgen weer een goede tocht en veel geluk met en door de hiha-hamsters. Loop lekker...

• 23 Juni 2014 - 13:56

Tante Loes:

Fijn jullie zo te zien.Dikke kus!

• 24 Juni 2014 - 10:01

Amanda:

Wat leuk om je/jullie verhalen te lezen! heel veel geniet plezier!!