Een goede voorbereiding is het halve werk - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu Een goede voorbereiding is het halve werk - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

Een goede voorbereiding is het halve werk

Blijf op de hoogte en volg Eevje

10 Juni 2014 | Nederland, Amstelveen

Lieve lezers en lezerinnen,

Zoals jullie waarschijnlijk al weten vetrekken Chrisje en Eevje binnenkort weer naar Schotland.
Wij gaan een derde poging doen om de West Highland Way in Schotland te lopen. Deze lange afstand wandeling loopt van Milngavie (bij Glascow) naar Fort William.
Drie keer is scheepsrecht, en daarom hebben we nu het gevoel dat we de hele wandeling gaan uitlopen. Onze voorbereidingen zullen daarbij ook wel helpen, trouwens :)

Zo hebben we al een aantal keer geoefend met wandelen. Bijvoorbeeld twee keer op de Holterberg voor het hoogteverschil. We hebben een rondje Naardermeer gelopen. Dat is ruim 19km. Op de Utrechtste Heuvelrug hebben we ook nog een 'berg' beklommen. We hebben zelfs een stukje in de stromende regen gewandeld!

Een andere goede voorbereiding die we vorige keren die gedaan hebben, is het laten vervoeren van de grote tassen. De tweede keer heeft Eevje dat halverwege de route wel laten doen en dat is zo goed bevallen dat we dat dit keer de hele route gaan doen.
Dat betekent ook dat we niet in een tent gaan slapen, maar elke nacht op een fatsoenlijk bed slapen in een hostel, b&b of hotel.

Anyway, op zaterdag 21 juni vertrekken we via Schiphol naar Schotland, zodat we op zondag vol goede moed kunnen beginnen aan onze wandeltocht. Als we ergens toegang tot wifi hebben, kunnen jullie van ons een berichtje en hopelijk ook foto's verwachten.

In ieder geval, wij hebben er zin in!

• 19 Juni 2014 - 21:29

Ria:

Nou ik ben benieuwd naar jullie belevenissen. Kom maar op met die foto 's en verhalen. Veel succes deze derde keer en veel plezie samen.