Etappe 5 en 6 - Reisverslag uit Kinlochmore, Verenigd Koninkrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu Etappe 5 en 6 - Reisverslag uit Kinlochmore, Verenigd Koninkrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

Etappe 5 en 6

Blijf op de hoogte en volg Eevje

27 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Kinlochmore

Donderdags stond er 30km op de planning. Eevje voelt zich 's ochtends nog niet fit: koud, geeuwen, gewoon een beetje buh.
Het eerste stuk probeert Eevje nog te wandelen, maar het stuk over Ranoch Moore, waar 8 mijl lang geen levende ziel is, was geen goed plan om te lopen.
Het eerste stuk is nog een stoomtrein gespot. Met de brug van Harry Potter.
Daar waar Eevje afhaakte is Chrisje verder gaan lopen met de twee Nederlanders die we al meer zijn tegengekomen, Didi en Gérard. De tocht over Ranoch Moore verliep vlot. Eigenlijk zelfs sneller dan gedacht. Het was dan ook mooi weer. Droog en niet te heet. En Chris liep in goed gezelschap.
Eevje heeft een groot deel van de dag bijgekomen in een bergcafé. Ze bestelde slappe thee en zag er blijkbaar zo zielig uit dat ze de derde van het huis kreeg. Misschien heeft ze ook wel een paar minuutjes haar ogen dichtgedaan op de bank.

Van donderdag op vrijdag slapen we in hetzelfde B&B als vijf jaar geleden. De eigenaresse herkende ons nog.

Na een goede nacht in Glen Coe is iedereen weer fris en fruitig. Gérard en Didi hebben in dezelfde B&B geslapen en we gaan met z'n vieren op pad. Eerst met de bus weer terug naar de route en bij Kingshouse nog een stempel halen voor in ons boekje.
Na vijf kilometer kwamen we aan bij de Devils' Staircase. Eevje mocht de wandelstok van Didi lenen en met een goed uur waren we allevier boven op de berg. Daar hebben we onszelf getrakteerd op een kopje thee en een chocolade reep.
De rest van de tocht bijna alleen maar dalen. In ongeveer twee uur zijn we 700 meter gedaald en kwamen we aan in Kinlochleven.

In dit dorpje slapen we weer in een B&B en we komen steeds meer medewandelaars tegen: uit Zeeuws-Vlaanderen, uit Zweden, Amerika.
Eevje en Chrisje hebben allebei ook een wandelstok aangeschaft. De knieën laten van zich horen en ze waren in de aanbieding!
Vanavond eten we in de pub en dan weer vroeg naar bed voor de laatste etappe!

• 27 Juni 2014 - 22:58

Tante Loes:

Hallo lieve schatten, als ik jullie schrijf liggen jullie al in dromenland. veel succes en vooral plezier op de laatste etappe.Oom Sjef en ik hebben gisteren 12 km gelopen door de duinen en langs de zee van Vlissingen naar Zoutelande. We moesten ook aan jullie denken.

• 28 Juni 2014 - 12:12

Ria:

Kijk dat klinkt heel goed.
    Samen op stap en samen aan de stok. Je hebt er lekker wat steun aan en inderdaad beter voor de knietjes die het zwaar te verduren krijgen.
    Nu de laatste kilometers/miles nog en dan de rest van de vakantie beleven.
    Have fun xx