Etappe 7 - Reisverslag uit Inshes, Verenigd Koninkrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu Etappe 7 - Reisverslag uit Inshes, Verenigd Koninkrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

Etappe 7

Blijf op de hoogte en volg Eevje

28 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Inshes

Ook onze laatste tocht wandelen we samen met Didi en Gérard. We vetrekken rond een uur of negen uit Kinlochleven.
We beginnen met een klim het dorp uit. Vrij snel lopen we in de kloof. Er is daar bijna alleen maar gras en stenen, verder niets. Er waait een wind die af en toe koud is. Vooral als de kloof smaller is, waait het harder en is het kouder.
Ongeveer halverwege komt er een tweede klim omhoog. Als we boven zijn, hebben we prachtig uitzicht op de Ben Nevis, de hoogste berg van Schotland. De top zat in de wolken, dus we hebben hem niet helemaal gezien.

Er volgde nog een klim en een stuk door een bos. De laatste zes kilometer was vooral dalen.
Volgens onze kaart zou onze tocht vandaag 24 kilometer zijn. Maar bij 24,2km kwamen bij het oude einde. Er staat een prachtig bord, dat zegt dat op deze plek niet het officiële einde is. Dat is nog ruim een kilometer verder het dorp in.
Daar hebben we foto's genomen en nog een drankje gedronken met onze nieuwe vrienden!

We hebben afscheid genomen van Didi en Gérard en moesten toen nog op jacht naar een stempel voor ons paspoort. In alle vorige dorpjes kan je in elke pub, elk hotel en elk B&B een stempel halen. Bij het eindpunt maar op drie plekken, waarvan er twee om vijf uur dichtgaan!

Met stempels, koffers, sandwiches en moeie voeten zijn we in de bus naar Inverness gestapt. Daar zijn we opgehaald door de oom en tante van Chrisje en daar hangen we nu relaxed op de bank.

Chrisje is supertrots op zichzelf, want ze heeft de hele West Highland Way in 7 dagen afgelegd. Dat is ruim 150kilometer! Eevje heeft 40 kilometer minder gelopen, maar alsnog een hele prestatie. Vraag maar aan onze voetjes, die zijn een stukje platter geworden!

• 29 Juni 2014 - 04:32

Wan:

Top gedaan, meiden!

• 29 Juni 2014 - 08:42

Lida:

Meiden heel goed gedaan, rust nu maar lekker uit .

• 29 Juni 2014 - 08:45

Tante Loes:

Geweldig ! en fantastisch om nieuwe vrienden te maken. Doe veel groetjes aan Paz en haar man.Nog een fijne voortzetting van de vakantie.

• 29 Juni 2014 - 09:21

Marijke:

Hey ladies, super goed gedaan! Ik vond het erg leuk om dagelijks jullie belevenissen mee te lezen. Veel plezier in Inverness en doen jullie de groetjes daar? Alvast bedankt :-)

• 29 Juni 2014 - 11:54

Ria:

Super goed hoor. Chris alle kilometers en Eev een stukje minder maar ook een heel eind. Nu genieten van de andere vakantiedagen en familiebezoekjes.

• 29 Juni 2014 - 22:59

Gea:

Hartstikke mooi meiden goed gedaan allebei. Nu lekker genieten van jullie verdiende vakantie.beetje late reactie maar we waren dit weekend in België we zijn net weer terug
    Gr. Gea en henk

• 30 Juni 2014 - 18:28

Logo-Carla:

Lieve collega Eevje - ik ben trots op alle km die je wèl gelopen hebt!! ik heb op afstand vanuit Nederland met je meegeleden - ik heb ook heel wat km in Schotland gelopen en heel wat afgezien - De Ben Nevis ook helemaal op gelopen- tsongejonge dat was me ook wat - en soms andere tochten niet zoals voorgenomen gehaald - daarna toch altijd weer enorm genoten van alle beproevingen - wat niet gelukt is gewoon vergeten - met "a wee drum of whisky" is dat voor jou helemaal heel makkelijk!!! Jij en Chrisje nog heel veel ander plezier daar in het hoge noorden van Schotland! and a safe return!! gr Carla

• 02 Juli 2014 - 19:01

Gerlach: