Etappe 2 - Reisverslag uit Rowardennan, Verenigd Koninkrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu Etappe 2 - Reisverslag uit Rowardennan, Verenigd Koninkrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

Etappe 2

Blijf op de hoogte en volg Eevje

23 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rowardennan

Het zwemmen en een nachtje rust heeft ons goed gedaan. Vol goede moed vertrokken we op maandagochtend uit Drymen. De wandeling begon lekker tussen de velden en de bossen door. Maar langzaamaan werd het pad dat nog moest komen zichtbaar. Conic Hill stond op ons te wachten. Nou, wij moeten het toch even hebben over de Schotten en hun vocabulaire: wij vinden dit gewoon een berg. Op weg naar boven werden we rustig ingehaald door Britten op een mountainbike!
Boven op de berg hebben we onszelf getrakteerd op een kopje koffie, want de afdaling ging vooral via trappen. En de treden waren net even te groot voor onze beentjes. Gelukkig werd dat allemaal goedgemaakt door fantastisch mooie uitzichten.

In Balmaha, op ongeveer 10km hebben we een panini gegeten. We dachten dat we ongeveer op de helft waren. Tien kilometer met een flinke bult gehad en dan nog 12 langs de kust van Loch Lomond te gaan. Helaas: het 'vlakke' pad langs het meer was toch nog verraderlijk ongelijk. Tot drie keer toe dachten we: dat gebouw, dat is vast het hotel!
Nee, dat is nog zeker drie mile lopen. Tijdens de volgende klim had Eevje een lichte inzinking. Waarschijnlijk een combinatie van vermoeidheid en vocht tekort. We besluiten van het pad af te wijken en het laatste stukje over de weg te gaan. Dat is geasfalteerd en vermijdt de laatste twee klimmetjes. Dat was wel vier kilometer omlopen, en daardoor waren we pas rond kwart voor vijf in het hotel. Mooi op tijd om te douchen en kijken naar de voetbalwedstrijd van Nederland.

• 23 Juni 2014 - 20:55

Edward:

Hebben jullie kunnen genieten van het Nederlands elftal. ontspannen kijken na zo'm lange etappe.
    Blijven drinken!!

• 23 Juni 2014 - 20:56

Ria:

Pffff, gelukkig toch tot een goed einde weten te brengen deze dag.
    En.... Als klap op de vuurpijl een overwinning op de Chilenen.
    Jullie kunnen rustig doorlopen en dan zondag weer present voor de televisie.

Loop ze lekker!

• 23 Juni 2014 - 21:37

Gea:

Het zal wel zwaar wezen,maar het ziet er fantastisch uit.

• 23 Juni 2014 - 22:42

Tante Loes:

Mooie beelden; hou het vol door dit prachtige landschap. Slaap goed vannacht.
    En morgen fit weer op.