Etappe 3 - Reisverslag uit Inverarnan, Verenigd Koninkrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu Etappe 3 - Reisverslag uit Inverarnan, Verenigd Koninkrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

Etappe 3

Blijf op de hoogte en volg Eevje

24 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Inverarnan

Op dinsdag staat ons een zware etappe te wachten. Vooral de tweede helft schijnt zwaar te zijn. Vroeg uit de veren dus maar. Dat lukte aardig, want Eevje was gister al om 21uur knock-out.
Na het ontbijt en uitchecken liepen we acht uur verder de West Highland Way op. Het eerste stuk liep lekker over een onverharde weg door de bossen. Na zeven kilometer ging dat over in een smal paadje. We konden niet meer naast elkaar lopen. Onderweg kwamen we een strafkamp tegen. De begeleider keken een stuk blijer dan de kinderen en de achterste begeleider vroeg of alle kids wel netjes dankjewel hebben gezegd, omdat we aan de kant gingen.
We kwamen ook een hardloper tegen. Die liep hard over het smalle pad. Na ongeveer een uur kwam hij de andere kant op terug rennen. Die mafkees ging dus even heen en weer tussen Balmaha en Inversnaid.

Bij hotel Inversnaid hebben we uitgebreid pauze genomen. Volgens de ober stond ons het zwaarste stuk van de route te wachten. Het wordt ook wel het geitenpad genoemd. Er lopen geiten (hebben we niet gezien of geroken) en je moet als een geit over het pad klimmen. Op een stuk hebben we 24 minuten over 1 kilometer gedaan.

De laatste zeven kilometer hebben we samen gelopen met twee Deutsche Frauleinen. We hebben elkaar aangemoedigd en zo de laatste twee heuvels van deze dag beklommen.

Tijdens onze pauze kwamen we Nederlandse mensen tegen, met wie we gister gejuigd hebben voor oranje. Zij zeiden: 'nou, poeh hé, zo blij dat we op de helft zijn!' Ze keken heel treurig toen we ze vertelden dat het de makkelijke helft was. En de rest van de dag hebben we ons afgevraagd: waar zouden die Nederlanders toch zijn?

We slapen vannacht in een heel oud hotel: Drovers' Inn. De hal staat helemaal vol met opgezette dieren en andere oude dingen. Men zegt dat Rob Roy hier voegah heel vaak kwam en dat het misschien ook nog wel een beetje spookt. Dus hopelijk tot morgen!

• 24 Juni 2014 - 19:56

Nelleke:

Hoi bikkels, is het genieten, jullie weten dat Dracula, en alle aanverwanten uit deze streek komen, vannacht met een kruisbeelden gaan slapen welterusten.

• 25 Juni 2014 - 07:23

Ria:

Mooi verhaal weer. En ook gezellig dat jullie met medewandelaars opgaan door allerlei omstandigheden.
    Zet m op hoor.
    Is er voor elke dag een stempelplek? En waar kan je die dan halen of zelf zetten?

• 25 Juni 2014 - 14:50

Edward:

Middagje klauteren gehad. Zal je het de volgende dag wel merken, dan zijn je spieren een paar centimeter korter.

Vandaag einde dag ben je ruim over de helft. Fort William is dan binnen bereik

• 25 Juni 2014 - 21:15

Eevje:

In elk dorpje zijn verschillende stempelplekken. Meestal in een hotel, pub of winkel.