Weer thuis - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Chris en Eev

Blijf op de hoogte en volg Eevje

04 April 2010 | Nederland, Mijdrecht

Op onze laatste avond in New York City zijn we naar de film Alice in Wonderland gegaan. We hebben de film wel in 3D gezien, niet in Imax. De Imaxzaal werd vanaf precies die avond gebruikt voor Clash of the Titans. De film was helemaal super!
Na de film hebben zijn we een blokje om gelopen. Om de hoek van de bios zit namelijk een Magnolia Bakery. Die zijn bekend uit Sex and the City en schijnen de lekkerste cakejes van New York te hebben. Maarja, zelfs om half tien 's avonds stond er een enorme rij in die winkel. We zijn er dus maar niet in gaan staan.
Op de terugweg naar de metro kwamen we een Barnes & Nobles boekwinkel tegen die nog open was. Tegen tien uur 's avonds. Het is natuurlijk een ervaring om rond die tijd nog een gewone winkel in te kunnen, dat moet dan maar. Wel vervelend dat het een boekenwinkel is, want dan moet er natuurlijk van alles gekocht worden.
Blij met boeken zijn we daarna maar naar het hotel gegaan. We zijn deze avond op tijd naar bed gegaan, want morgen zal een lange en vermoeiende dag worden.

Op zaterdagochtend hebben we de vaste opstaanrituelen uitgevoerd en daarna onze koffers ingepakt.Ze zitten aardig voller dan op de heenweg!
We hebben nog even gegeten bij Le Pain Quotidien, wat we eerder deze week zo'n leuk tentje vonden. Daarna zijn we via Times Square (met de grote M&M-winkel, maffe Amerikanen) teruggelopen naar het hotel om uit te checken. We hadden thuis al bekeken dat we vanaf het metrostation naast ons hotel heel makkelijk op JFK-airport konden komen. Helaas bleek (beneden pas <_<) dat de trein niet reed. Na wat inlichtingen ondekt dat de trein een omleiding heeft via het naast liggende station (dat gelukkig wel een lift heeft). Daar hebben we alsnog een directe trein naar de pendeltrein naar het vliegveld kunnen nemen.

Dat vliegveld, dat is trouwens ook uiterst boeiend. We waren flink op tijd. Dan maar vast online inchecken. Dat ging enigszins goed, na vier pogingen. We konden onze bagage nog niet droppen, dan maar op zoek naar een wc en iets te eten/drinken. Maar dat was alleen als je langs de incheckbalies liep. En daar mag je gewoon heen?!? Met je koffers en al.
Wij gingen op een gegeven moment kijken of we onze bagage al konden afleveren. Wij netjes in de rij staan, roept één van de grondstewards opeens 'Christina!' , daarna 'Miss Vos'! Bleek dat onze bagagelabels al klaar waren en we zo uit de rij naar voren konden lopen. OP JFK hebben ze zo'n mooi systeem als op Schiphol. Balies, met een lopende band erachter waarop koffers getransporteerd op kunnen worden. Daar moesten we NIET onze koffer opleggen. We moesten ze zelf naar het eind van de incheckbalies brengen, waar ze meteen door een veiligheidsmedewerker door de X-ray scan gehaald werden.
Dan maar naar de douane. Misschien is het daar wel normaal. Er stonden van die mooie zigzagwachtrijen, en daar mochten we gewoon langslopen. Er werd streng gecontroleerd, jassen, riemen enz uit. Zelfs Chris haar gympen. De bergschoenen van Eev werden zelfs afgenomen met een papiertje dat vervolgens op stoffen werd geanalyseerd. Natuurlijk was alles goed met onze spullen.
Achter de douane viel het winkelaanbod tegen. En we moesten nog drie uur wachten! Dan maar een manicure, voetmassage en massagestoelbehandeling bij de Express spa. Gaan we in elk geval relaxed het vliegtuig in. Het was heerlijk! En we konden meteen onze wazige ervaringen van het vliegveld verwerken. Het boarden ging trouwens redelijk soepel, als je bedenkt dat eigenlijk alles chaotisch geregeld was. En onze paspoorten en boardingpassen zijn echt zes keer gecontroleerd!

Dankzij wegwerkzaamheden aan de landingsbanen was er file bij opstijgen (serieus) en dus bijna een uur vertraging. De vlucht verliep verder soepel, met curry kip, Harry Potter films, enige nachtrust, en een steward die echt ingewikkelde vragen stelt ('wat wil je drinken?' (ik kon die vraag niet verwerken, want ik was net twee seconden wakker)). Uiteindelijk zijn we rond 8:30u geland op Schiphol op zondagochtend. We konden snel door de douane en konden toen nog lekker lang wachten op onze koffers.
We zijn opgehaald voor de moeder en zus van Evelien en we kregen een lekker paasontbijt in Mijdrecht.
Intussen zijn de koffers uitgepakt, de eerste cadeautjes al gegeven en de souvenirs geshowd. Wij gaan vanavond vroeg naar bed om de jetlag te verwerken.
En dan op naar de volgende trip! Parijs, of misschien wel San Fransisco ofzo.