Dag 2 in New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu Dag 2 in New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

Dag 2 in New York

Door: Chris en Eev

Blijf op de hoogte en volg Eevje

31 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Maandag zijn Chris en Eev rond half een vertrokken uit Apeldoorn en Mijdrecht. Dankzij technische storing aan de airconditioning van het vliegtuig hebben we 3,5 uur vertraging gehad. Om half zeven Nederlandse tijd (dinsdagochtend) waren we eindelijk in ons hotel. We hebben toen nog lekker zeven uur geslapen.
De volgende ochtend, op dinsdag, hebben we ontbeten in het hotel. Daarna zijn we naar Bloomingdales gegaan, omdat het keihard regende (showers, noemen ze dat hier). Eerlijk gezegd is Bloomingdales onze winkel niet, en de koffie/thee was er ook niet geweldig. Dan maar naar Grand Central Terminal. Guess who was spotted on the stairs? XOXO C. + E.
We zijn richting Times Square gelopen , onderweg nog wat geshopt en ons vergaapt aan alle enorme gebouwen. Rond half drie even gelunched bij de Subway en nog een rondje in de buurt rond het hotel gelopen. Wisten jullie dat de INGLOT twee 'blocks' van ons hotel ligt?
's Avonds hebben we lekker gegeten in het Japans/Italiaans fusion restaurant Natsumi, dat bij het hotel hoort. Later nog een cocktail en whisky in de lounge van het hotel. We hebben alweer een nacht lekker geslapen :)

Woensdag, vandaag dus, na het opstaan met de metro naar Financial District. Daar ontbeten met bagels in een hemels tentje. We hebben achtereenvolgens bekeken/bezocht: Trinity Church, Wall Street, Ground Zero, Century 21, St. Paul's Chapel, Brooklyn Bridge, US Courthouse. Daarna met de metro naar Greenwich Village. Gelunched in een tentje dat ons in Parijs deed wanen. Bleecker Street afgelopen en wat winkels bezocht. We zijn in Perry Street geweest, waar de voordeur van het huis van SatC Carrie zit, wieieieieh.
Daarna met de metro naar 5th Avenue. Hier zitten de dure winkels, die we allemaal voorbij zijn gelopen. Ook de Disneystore die aan het verhuizen is :( Wel bij de Apple Store binnen geweest en de allergrootste speelgoedwinkel van de wereld. Alles is daar mooooooi. Via 58th street (hier kom je restaurants van alle wereldkeukens tegen) naar Broadway gelopen. Nu zijn we nog steeds op die Broadway, ter hoogte van halverwege Central Park. We zijn op weg naar the North Face Store en dachten even aan jullie toen we een Apple Store tegen kwamen. Vanavond kijken of we naar Alice in Wonderland in IMax kunnen gaan.
We houden jullie op de hoogte!

• 31 Maart 2010 - 21:54

Papa:

Leuk dat jullie zoveel zien.
    In New York zit ook de grootste fotowinkel van de wereld! (ook video en pc's!
    dit is het sdres: 420 9th Ave, NY New York 10001

groetjes en veel plezier!!!

papa