Un carnet et Musée d'Orsay - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu Un carnet et Musée d'Orsay - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

Un carnet et Musée d'Orsay

Door: Chris en Eev

Blijf op de hoogte en volg Eevje

12 November 2010 | Frankrijk, Parijs

Wonderbaarlijk genoeg zijn we vrij soepel aangekomen in Parijs. De Thalys had maar een vertraging van 2 minuten toen we in Rotterdam in stapten. Onderweg zijn we nog wel wat regenbuien tegen gekomen maar niet zulke erge als in Nederland.

Eenmaal aangekomen bij Gare du Nord stapten we de Thalys uit en stonden we naar ons gevoel in tropisch Parijs waar het zo'n 5 á 6 graden warmer is dan ons lage landje. Ja, daar stond Eevje dan met drie paar handschoenen, twee sjaals en een muts in haar koffer. Hmmm de winterjas was eigenlijk ook wat aan de warme kant. Op naar de metro. Maar nog wel een carnet met kaartjes halen. Uit de kaartjes automaat natuurlijk die net als wandelende Fransen vreselijk traag is. Toen we eindelijk het display op Engels gekregen hadden vroeg een stel ons of we Engels kunnen. Hmmm tja als we het display op Engels zetten lijkt het mij wel ja. Maar goed na drie woorden Engels vanuit hun kant hebben we maar even gemeld dat we ook Nederlands kunnen gezien het een stel Hollanders waren wat overigens duidelijk te horen was aan hun Engels. Na uitgelegd te hebben hoe de metro werkt en dat een carnet goedkoper is dan losse kaartjes gingen we verder.

Na ongeveer 20 minuten waren we bij het hotel wat inderdaad echt veel roze heeft in de kamers. We besloten na een pakje appelsap en mueslireep maar te gaan slapen.

De volgende ochtend hebben we na een fatsoenlijk petit dejeuner de metro gepakt richting de Tuileries, waar we een korte maar mooie wandeling hebben gemaakt. Overigens zien joggende Fransen er beter uit dan joggende New Yorkers. Met name het gebrek aan cup B bij de mannen is toch wel erg fijn. Nadat we de Seine overgestoken waren hebben we een tijdje door Musée d' Orsay geslenterd. Daar was het helaas schoolreisjes dag. Daarna zijn we al wandelend richting Saint Michel gegaan waar we in le Bistro 30 genoten hebben van onze lunch. Na de lunch zij we de Gibert Jeune in geweest en ja toen moesten we plassen. Omdat de samaritaine dicht is hebben we maar de metro gepakt naar de Grand Magasins Lafayette waar we het toilet gebruikt hebben. Na een poos slenteren en het gebrek aan drinken zij we maar weer richting het hotel gegaan. Vanavond gaan we naar de Japonais, ook wel japanner of de japanees. Morgen gaan we naar de Notre Dame.

Dan horen jullie wel weer wat we gedaan hebben.

Au revoir!

• 13 November 2010 - 15:26

Deborah:

Lekker hoor, Parijs is zo'n mooie stad! Lekker cultuur snuiven! Hier trouwens ook heel veel Fransen in Laos, hoewel de meesten hier wel aardig Engels spreken.

Japanner was dus goed bevallen? Wil gauw een x sushi gaan maken wanneer ik terug ben in NL, en ik ken nog een paar goede afhaaltenten in A'dam ;-).

Geniet van jullie vakantie ladies!

XX vanuit Laos