Lichtjes en de Grote Aars - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu Lichtjes en de Grote Aars - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

Door: Chris en Eev

Blijf op de hoogte en volg Eevje

15 November 2010 | Frankrijk, Parijs

Na het schrijven van het vorige verslag zijn we weer richting de restaurants bij Place St. Michel gegaan. Daar hebben we in een brasserie de Hamburger Maison gegeten. Die was erg lekker.
Na het eten zijn we met de metro naar Trocadero gegaan. Dat zijn oude gebouwen in de vorm van een halve maan die 's Avonds helemaal niet spectaculair zijn. Dat komt omdat je vanaf de trappen van dat gebouw een spectaculair uitzicht hebt op de Tour Eiffel. Die heeft in het donker al zijn lichtjes aan en knippert er op los. Hij heeft ook een schijnwerper/laser waarmee hij voor vuurtoren speelt. Dat is een beetje loos, want Parijs heeft al genoeg lichtjes.
Maar goed, Chris en Eev zijn helemaal bovenin de toren geweest. We hebben veel foto's gemaakt van alle lichtjes in de stad. De rit naar boven in de lift zorgde trouwens wel voor één paar kleffe handjes, want je ziet de toren steeds smaller worden. Maar we leven nog en stonden aan het eind van ons avontuur weer met beide benen op de grond. Daar werd Evelien gebombardeerd door een lichtgevende, vliegende Eiffeltoren die er met honderden tegelijk verkocht werden. Levensgevaarlijk, die dingen; dus niet kopen.

Op maandag zijn Chris en Eev naar het westen gegaan om in de (redelijk) moderne wijk met kantoorgebouwen de Grande Arche te bekijken. Voor een makkelijke uitspraak noemen wij dit gebouw de grote aars. Daar lijkt hij dan totaal niet op, maar het klinkt wel leuk. De aars is een hele grote, moderne namaak van de Arch du Triomphe. Na wat foto's gemaakt te hebben ontdekten we een winkelcentrum. Dat vonden we eigenlijk ook wel leuk. We hebben ons daar de rest van de ochtend vermaakt.
In dat winkelcentrum zit een hele grote Auchan. Een Auchan is een grote supermarkt in Frankrijk, en deze was groter dan andere Auchans. We hebben er een fles Champagne gekocht die we nu lekker leegdrinken. Excuses dus voor de eventuele spelfouten. voor de champagne kregen we echte glazen van de jongen van het hotel, want dat heerlijke drankje drinken uit plastic bekers is echt te barbaars.
In de Auchan hadden ze een heel goede aanbieding: 4,5 kilo toblerone voor €55,-. Maar dat zat allemaal in een reep en die werd een beetje groot.
Ondertussen hebben we onze koffers al een beetje ingepakt, want morgen gaan we weer naar huis. Strakjes gaan we nog bij de Italiaan om de hoek eten.

Trouwens, nog een anekdote uit de Starbucks: de barista begon een heel verhaal in het Frans tegen Evelien, waarop die in vrij vlot Frans antwoordde: "je je parles pas Française." Blijkbaar was het zo vloeiend Frans dat het heel grappig klonk, want de meneer van de Starbucks moest heel hard lachen.

We hebben genoten van onze dagen in Parijs. Morgen gaan we weer met de trein terug naar huis.

Au revoir en de groeten!

• 16 November 2010 - 12:15

Ria:

Lang leve de champie. Dan ga je zomaar 2x je bericht versturen ;-)Glazen toch wel teruggebracht of laten staan, hoop ik....