Dag drie - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu Dag drie - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

Dag drie

Door: Chris en Eev

Blijf op de hoogte en volg Eevje

01 April 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Allereerst onze excuses dat jullie het vorige stuk niet meteen konden lezen. Iets met vage beveiliging door wachtwoord enzo. Dat is nu opgelost en jullie moeten dit weer gewoon kunnen lezen.

Gisteren hebben we na het schrijven van het stukje niet meer zo heel veel gedaan. We zijn doorgelopen naar The North Face Store, waar ze niet hadden wat Chrisje zocht. (Wisten jullie trouwens dat de naam van die winkel gebaseerd is op de kant van de berg waar de zon nooit op schijnt?) Tegenover die winkel hebben de metro Downtown naar ons hotel genomen. Downtown is New Yorks voor zuidelijk.
In het hotel hebben we ons opgefrist, en daarna zijn we met de metro nog verder Downtown gegaan, naar Chelsea (niet in Engeland, maar zo heet een wijk hier). Daar hebben we in een heel leuk tentje tapas gegeten (Tia Pol, 205 Tenth Ave at 23rd st.) Je krijgt hier grote porties tapas, zoals je alles in grote porties krijgt. De wijn is hier ook allemaal belachelijk duur, een beetje jammer. Vandaag hebben we trouwens van een local geleerd dat er ook BYOWrestaurants bestaan (Bring Your Own Wine), waarbij je wijn gewoon bij de supermarkt haalt en die in het restaurant op mag drinken. Tip voor iedereen die nog deze kant op gaat.
Na het avondeten zijn we nog op zoek gegaan naar een leuke bar dicht bij het hotel. We hadden geen zin om meer dan twee blokken te lopen en we wilden ook niet in de Ierse pub zitten. Dan maar weer naar de bar van het hotel. Daar hebben we voetbal (Champoins League) gekeken en mojito gedronken.

Vandaag, 1 april, is het hier prachtig weer. Nee, echt! We lopen al de hele dag met onze zonnebril op en Eev heeft niet eens een jas aan, alleen een t-shirt (en een broek en schoenen, enz, you get the point). We zijn vanuit het hotel helemaal naar het Rockerfeller gelopen (dat is drie blocks), maar eerst nog wat ontbeten in een leuk Frans tentje (B.+M., thnx for the tip!) naast het Centre. We zijn in het Rockerfeller Centre in Top of the Rock geweest. Dat is het uitkijkpunt op de 67ste verdieping. We zijn daar zelfs buiten op het dakterras geweest. Oeh, hoog! Maar wel een supermooi uitzicht.
Na top of the Rock wilden we naar het MOMA (Museum of Modern Art), maar daar was het echt superdruk binnen. We gaan er morgenochtend weer kijken.
We hebben vandaag gelunched met een hot dog en een pretzel in Central Park. Lekker in het zonnetje op een bankje aan The Lake (dat is een meer in Central Park). Het was er superwarm en we hebben lekker mensen kunnen kijken. Wat er daar allemaal voorbij komt joggen XD We hebben iemand door CP zien rennen, die aan het meezingen was met zijn Ipod, want die heeft iedereen hier, Een Ipod of een Iphone.
Vanavond gaan we naar een Stand-up Comedy club, waar ook tv opnames gemaakt worden. Wie weet zien jullie ons een keer hilarisch voorbij komen op Comedy Central ofzo.
We hebben vandaag ook tickets gekocht om morgenavond naar Alice in Wonderland 3D Imax te gaan. Woeoeh, spannend!
Wij genieten hier nog lekker van de zon, want het is volgens ons wel boven de 20graden (Celsius, he).
Misschien komt er morgen nog een stukje, en anders horen jullie het zondag of maandag!

• 01 April 2010 - 19:12

Babette:

Leuk om jullie verhalen te lezen! Nogmaals: ben helemaal niet jaloers hoor, zeker niet op dat mooie weer :-) Geniet er nog van en tot zondag! liefs Babette

• 02 April 2010 - 09:39

Deborah:

Jalooooers!

We hebben hier gelukkig vandaag ook wel (tot nu toe) supermooi weer, alleen wordt het de rest van het paasweekend waarschijnlijk een stuk minder.. Klinkt wel goed allemaal, ben erg benieuwd naar de foto's die bij alle plaatsen horen die jullie hebben bezocht.
    Alice in Wonderland is leuk!

Heel veel plezier nog!

Trouwens: gemiddeld echt meer van die super sized mensen daar ;-), toch een beetje een clichebeeld wat we hebben die Amerikanen he :P. Hebben ze nog steeds van die Super sized meals bij de McD?

• 02 April 2010 - 19:35

Ria:

Jaaaa, jullie verhalen kunnen lezen. Wat een vaag gedoe, zeker wanneer je geen wachtwoord weet en daarna vraagt ie vanaf welke mailadres er is gewerkt ;-(
    Ik merk wel dat jullie veel doen, zien en goed genieten. Niet te veel alcoholica aub, is niet goed voor de ingewanden.
    Veel plezier nog en hopelijk wel op tijd vertrekken vanaf NY, ff sms-en ajb. xx

• 03 April 2010 - 06:47

Wanda:

Leuk om de verhalen te lezen. Ik geniet en ben een heel ietsiepietsie jaloers...
    Ongelofelijk, zou er ook wel heen willen alleen NY zit nooit meer in mijn mogelijkheden.

Misschien moet Bas eens wat meer winnen in het casino. Want met 90 euro kunnen wij niet naar NY.

Geniet er nog van!
    Ik hoor de verhalen en ik zie de foto's graag tegemoet.

xxx