De eerste elf mile - Reisverslag uit Drymen, Verenigd Koninkrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu De eerste elf mile - Reisverslag uit Drymen, Verenigd Koninkrijk van Eevje Chrisje - WaarBenJij.nu

De eerste elf mile

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eevje

09 Juli 2009 | Verenigd Koninkrijk, Drymen

Ook al hebben we gister in afstand meer gereisd, vandaag was toch echt wat zwaarder.
We zijn om 6 uur opgestaan. (schrik niet, wij zaten nog in ons Nederlandse ritme, dus het voelde als 7 uur). We hebben ontbeten, zijn aangekleed en hebben de laatste spullen in onze tassen gedaan.
We waren precies op tijd klaar voor de taxi die ons om 7:30 uur kwam halen om naar het treinstation te gaan. Daar hebben we om 8:00 uur de trein naar Glasgow genomen. Dat zijn erg luxe treinen, trouwens. Allemaal vierzits met een tafel ertussen.
Om 9:13 vertrok de trein/metro vanaf Glasgow naar Milngavie (spreek uit: Mullguy). Daar is de officiele start van de West Highland Way.
Naast het startpunt hebben we nog even een kopje koffie gedronken en wat foto's van de obilisk gemaakt. De obilisk markeert het startpunt.
Om 10:10 uur zijn we dan echt begonnen met het lopen van de West Highland Way.

Halverwege de eerste etappe hebben we gelunched bij de Dumgoyne pub. Vlak ervoor hadden we uitzicht op de Glenngoyne Distillery. De eerste zeven mile zaten erop.
Na de lunch zijn we verder gelopen naar de camping in Drymen. De laatste heuvel naar Easter Drumquhassle Farm was erg zwaar, maar om 16:15 waren we dan op de camping. We hebben het tentje opgebouwd, luchtbedden opgeblazen, gedouched en zelfs een voetenbad genomen! Dat hadden onze voeten wel verdiend, want de eerste blaren waren ook al binnen.
's Avonds hebben we soep met brood gegeten en om 19:30 zijn we ons tentje al ingegaan. Er hing een donkere wolk in de lucht, maar die heeft gelukkig geen druppel boven de camping laten vallen.